Monday, February 14, 2011

Dugaan Mu

Petang kelihatannya nyaman, di temani cuaca mendung dan siulan burung gagak yang sengau. Angin yang bertiup sekali sekala telah menyelerakkan rambutku. Lalu aku ambil keputusan untuk turun ke bawah blok untuk menikmati udara segar, nyaman sungguh saat itu.. 

Melihat gelagat manusia di sekelilingku dgn gelak ketawa yg cukup indah dan meriah, namun bagiku hanya mampu tersenyum melihat mereka semua kerana hatiku masih di penuhi masalah.

"Berikan hatimu yang baik kepada manusia nescaya akan dihancurkannya, tetapi berikan hatimu yang hancur kepada ALLAH nescaya akan di sembuhkannya" -Syair Arab-  

Apa yang mampu aku lakukan ketika ini hanyalah berdoa, harap ibuku di kampung terus bersabar dengan apa yang berlaku pada kami sekeluarga. Di hening subuh aku menerima panggilan dari mak yang sedang menangis, terasa sebak dari lubuk kecil hatiku namun aku tidak mampu untuk pulang terus ke Johor ketika ini kerana aku di penuhi asgment dan final exam yg semakin hampir.  

Namun aku redha untuk semua itu, dan aku berharap ada hikmah dari sebalik kejadian itu. Semoga masalah ini berakhir dengan cepat.. YA ALLAH...

No comments:

Post a Comment